Arrangera nätverksträff med Yrkesdörren

Vill ni arbeta mer praktiskt med CSR och tycker att mångfald inom rekrytering är viktigt?

Genom att arrangera en nätverksträff tillsammans med Yrkesdörren kan ni bidra till mångfald på arbetsmarknaden och aktivt visa era anställda vad ni har för värderingar. Yrkesdörren strävar efter att öka mångfald i arbetslivet genom att ge arbetsgivare tillgång till hela talangpoolen och på så sätt ta vara på utrikesföddas kompetens.

72k

jobb hade kunnat skapats i småföretag varje år om rätt kompetens hittats

Varför Nätverksträffar?

Med anledning av Covid-19 (Corona virus) och Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring social distansering, anordnar vi digitala nätverksträffar för företag som vill

  • dra sitt strå till stacken för att bidra till integration,
  • bryta den ofrivilliga isoleringen och
  • aktivera sina medarbetare i en meningsfull aktivitet som kan förändra livet för många

I dessa osäkra tider är det viktigare än någonsin att känna gemenskap och engagemang. När allt fler jobbar hemifrån, och blir allt mer vana vid att använda digitala mötesverktyg, är det självklart för oss att erbjuda digitala Nätverksträffar som adderar ett värde både till företaget, företagets medarbetare (Dörröppnare) och utrikesfödda personer som vill få en bättre förståelse för den svenska arbetsmarknaden.

Yrkesdörrens Nätverksträffar lanserades 2017 efter att vi blivit kontaktade av många företag och organisationer som ville ha vår hjälp att hitta ett forum där de kunde ta ut sin mångfaldstrategi i praktiken och samtidigt visa sina anställda sina värderingar och stärka sitt varumärke.

Hur går det till?

  1. Tillsammans med er bestämmer vi en tid för den digitala Nätverksträffen.

  2. Ni får en anmälningslänk att skicka ut tillsammans med en inbjudan till era medarbetare, kunder, medlemmar, etc. De kommer i mötet agera som Dörröppnare. När era Dörröppnare och deras bransch och roll är registrerat hos oss på Yrkesdörren kommer vi att matcha dem med en utrikesfödd person inom samma bransch med liknande erfarenhet.

  3. Vi sköter all kommunikation inför den digitala Nätverksträffen och skickar ut möteslänk samt tydliga instruktioner i god tid inför eventet samt följer upp efter Nätverksträffen

  4. Vi sköter allt det praktiska under självaste Nätverksträffen och ser till att de individuella samtalen mellan era Dörröppnare och våra Deltagare flyter på smidigt.

OBS: Som Dörröppnare åtar man sig inte att erbjuda de utrikesfödda arbete eller praktik, utan endast tillstå med kunskap och insikter i branschen som kan föra den utrikesfödde närmre en eventuell anställning i framtiden.

Är ni intresserad av att arrangera en digital Nätveksträff tillsammans med oss och vill veta mer? Kontakta anna.urombi@axfoundation.se.

Kommande digitala Nätverksträffar

Hösten 2020

November

Mer information kommer snart